De eerste dagen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne-Lotte - WaarBenJij.nu De eerste dagen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne-Lotte - WaarBenJij.nu

De eerste dagen!

Blijf op de hoogte en volg Anne-Lotte

04 Februari 2013 | Suriname, Paramaribo

Lieve iedereen!

Hierbij mijn eerste blog vanuit het plakkerige en regenachtige Suriname. Het is hier nu een graad of 30 en vandaag regent het erg veel en ook behoorlijk hard. Het is hier nu mijn tweede dag en ik begin al wel een beetje te wennen aan de warmte. Alleen het feit dat je constant opgezwollen vingers hebt is wat minder. Ik weet nog niet hoe vaak ik deze blog ga bijhouden (ik vermoed wekelijks) maar ik zal proberen de eerste dagen een beetje weer te geven.

Na het (emotionele)afscheid op Schiphol van m’n ouders, zusje en beste vriendin ging het grote avontuur beginnen. Eenmaal in het vliegtuig duurde het nog even voor we opstegen. Toen we eenmaal in de lucht waren werden we meteen verwend met mijn favoriete gezouten amandelen :D Daarna volgde een heerlijke maaltijd met kip en als laatste lekkere roti. Ondertussen maar een beetje series gekeken en getracht te slapen, maar dat wilde niet echt lukken. Nadat we geland waren, wat overigens heel vreemd is op een baby vliegveldje met zo’n mega vliegtuig, ruim een uur in de rij gestaan voor de douane en daarna nog lange tijd voor het geld wisselen. Uiteindelijk zaten we in de taxi die ons naar het huis zou brengen.

Bij het huis aangekomen werd ik verwelkomd door mijn, nu nog drie, huisgenoten en vrijwel meteen getrakteerd op een lekkere hamburger. Ook merkte ik meteen dat hier inderdaad veel muggen zijn (al valt het aantal muggenbulten nog mee, de teller staat nu op 3). ’s Avonds kwam mijn contactpersoon Tjitra nog even langs. Daar heb ik vanavond een afspraak mee om te bespreken hoe of wat en Paramaribo een beetje te laten zien.

Gisteren zijn we met een grote groep vrijwilligers (op 5 minuten loopafstand zitten nog 8 vrijwilligers/stagiaires) naar Overbridge gegaan. Een soort strandje aan de Suriname rivier. De zon had alleen besloten zich niet te vertonen en het regende vrij veel en hard, dus echt zonnen was er niet bij. Ondanks dat we niet konden zonnen was het een supergezellige dag met veel gechill in hangmatten en lekkere maaltijden van een van de andere vrijwilligers.

Nu even een beetje aan het facebooken en skypen en straks gaan we met een groep even boodschappen doen. Bedenken wat we gaan eten hier…..

Bijgevoegd wat foto’s van Overbridge en mijn gezellige kamer hier 

Liefs,

A-L

  • 05 Februari 2013 - 08:34

    Karin:

    Hai A-L, dat ziet er toch wel erg relaxed uit!
    Kuzz van ons allemaal uit het koude Haarlem.

  • 05 Februari 2013 - 10:58

    Maaike:

    Heej lief vriendinnetje!
    super leuk om t te lezen, zeker nu je er echt zit. En zelfs fotos!
    Ideaal toch dat internet! Geniet^^
    Kusjes!!

  • 05 Februari 2013 - 11:59

    Anne-Lotte :

    Groetjes terug aan allemaal!

    Ja super leuk he Maaik! We moeten binnenkort ff een Skype date maken! Kusssss

  • 06 Februari 2013 - 06:24

    Joke Bergman:

    Hoi Anne Lotte,
    Leuke blog zo. Hoop dT je er vooral een gezellige en leuke tijd zal hebben, met veel nieuwe uitdagingen. Hier ligt nu weer sneeuw, dus geniet maar van de warmte daar.

    Groet
    Joke

  • 06 Februari 2013 - 18:03

    Anne-Lotte :

    Hoi Joke!

    Dank je wel! Ik hoop ook dat ik hier een fantastische tijd heb!

    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname

6 weken vrijwilligerswerk doen in Paramaribo, Suriname!

Recente Reisverslagen:

21 Maart 2013

Dat was het dan....

11 Maart 2013

De laatste volledige week in Suriname!

04 Maart 2013

Week 4!

25 Februari 2013

Week 3!

18 Februari 2013

Week 2!
Anne-Lotte

Via deze weg zal ik proberen jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van mijn reis naar Suriname!

Actief sinds 08 Nov. 2012
Verslag gelezen: 445
Totaal aantal bezoekers 9517

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 16 Maart 2013

Suriname

Landen bezocht: