Week 4! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne-Lotte - WaarBenJij.nu Week 4! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne-Lotte - WaarBenJij.nu

Week 4!

Blijf op de hoogte en volg Anne-Lotte

04 Maart 2013 | Suriname, Paramaribo

Lieve iedereen,

Hierbij alweer een verslag van de 4e week! Ik dacht dat het een kort verslag zou worden, omdat ik deze week geen trips gedaan heb, maar hij is toch iets langer geworden dan verwacht!

Dag 24&25: 25/02/2013&26/02/2013
Vandaag was iedereen vrij, omdat het een feestdag was. Namelijk de Dag van de Revolutie. Als ik het goed zeg (niet alle Surinamers weten namelijk wat er gevierd wordt) wordt de revolutie in de jaren ’80 gevierd. Ik was deze vrije dag helaas ziek, terwijl bijna het hele huis lekker ging zwemmen. Ik lag met zware hoofdpijn in bed. Ernstig jammer. Zeker toen ik er ook nog dubieuze rode bultjes bij kreeg…. Ik heb bijna de hele dag geslapen, niet dat dat slim was, want vervolgens heb ik bijna de hele nacht wakker gelegen….. Wel was Do heel lief omgefietst naar de Chinees, omdat mijn sigaretjes op waren (ja, dat gaat ook door als je ziek bent) en had ze magische banaantjes meegenomen.
Dag 25 was ook verre van denderend, omdat ik weer de hele dag ziek op m’n bed heb gelegen en die gekke rode uitslag werd ook alleen maar erger en zat inmiddels over m’n hele lichaam.

Dag 26: 27/02/2013
Vandaag voelde ik me weer goed genoeg om te gaan werken! Ik had nog wel wat last van mijn hoofd, maar niet meer dusdanig dat ik weer de hele dag in bed moest liggen. Ik denk dat Do haar magische banaantjes toch wel geholpen hebben ;) Na het werk nog even een beetje gechilled en in het zonnetje gezeten. Want….. Het lijkt alsof de korte droge tijd nu echt begonnen is! Het regent stukken minder en de zon schijnt heel vaak! Ik doe dan ook hard mijn best een beetje een kleurtje op te doen. Dat gaat hier alleen niet zo makkelijk, want je fikt binnen no time die zon uit. Even ter info, ik smeer altijd factor 15 en hier zekerheidshalve 30, omdat je zo dicht bij de evenaar zit, nou zelf factor 30 is niet genoeg om langer dan een uur in de zon te kunnen liggen zonder te verbranden…..

Dag 27: 28/02/2013
Vandaag was het alweer donderdag! Wat de laatste werkdag voor het weekend betekende en in ons geval: een avondje stappen in Havana Lounge! Het dagje werken ging snel voorbij. Ik had voor een van de groepsleidsters een pannenkoek meegenomen, omdat Do van de week pannenkoeken had gebakken en ze er graag een wilde. De pannenkoek viel in de smaak.

Na het werk even een poging tot powernapje gedaan ter voorbereiding op de avond. Dat wil alleen niet echt lukken als het buiten 35 graden is en je kamer warm is. Dan maar zonder powernapje naar Havana Lounge. Ik vind het nog steeds grappig dat het echt uitgaan hier pas rond 1 uur/half 2 begint. Nou gaan ze hier dan ook sowieso door tot minstens 4 uur. Wij waren dan ook rond half 5 thuis en hadden met zijn allen bijzonder veel trek. Na een lekkere boterham met pindakaas zijn we rond half 6 gaan slapen. Het was een gezellige en vooral memorabele avond.

Dag 28: 01/03/2013
Na ongeveer 6/6,5 uur slaap werd ik door de hitte alweer wakker. Vandaag hadden Do en ik afgesproken te gaan shoppen. Wij vol goede moed naar het centrum. Na heel wat winkeltjes langs te zijn geweest met niet echt fantastische kleding kwamen we bij een soort van Zara. Daar werden Do en ik toch wel erg blij van! Daar zijn we dan ook allebei geslaagd. Na een tussenstop bij de Mc Donald’s voor een (in mijn geval) McChicken en McFlurry. Na deze overheerlijke en vooral zeer gezonde lunch hebben wij onze shoppingtour weer voortgezet.

Na onze fantastische shoppingtour hebben wij thuis uitgebreid genoten van een lekker wijntje (ik had opeens bij de Tulip, de plaatselijke Albert Heijn, ontdekt dat ze kleine flesjes droge witte wijn verkochten. Je begrijpt die ik die even mee had genomen) en een koud voetenbadje. Je krijgt toch wel zere voeten van een dag shoppen op slippers. Vervolgens hadden we met de Belgen afgesproken mee te gaan om een drankje te doen bij ’t Vat. Eenmaal bij ’t Vat aangekomen een lekkere Markoesa sap gedronken (dat is echt heel zalig). Uiteindelijk kwam een andere huisgenoot ons ook nog joinen en die wilde graag partyen. Uiteindelijk besloten we toch maar naar de Touché te gaan om te gaan stappen. Het plan was in eerste instantie om alleen een drankje te gaan doen, maar we gingen toch maar met de boys mee stappen. Ook de Touché is erg gezellig om te gaan stappen. Het was dan ook wederom een gezellige avond. Deze keer waren gingen we echter niet pas om half 6 slapen, maar om kwart voor 5. Scheelt toch ;)

Dag 29: 02/03/2013
Vandaag ben ik precies een maand in Suriname! We hebben een heerlijk uitbrak dagje gehad aan het zwembad. Zoals ik al zei kan ik hier niet te lang in de zon liggen, omdat ik dan meteen een tomaat ben. Toch heb ik een bijzonder dappere poging gedaan. Ik had mezelf helemaal geïnstalleerd op een ligbedje, vol in de factor 30, boekje erbij, sigaretje erbij en genieten maar. Het was licht bewolkt dus ik zou dat wel ff volhouden dacht ik. Na een tijdje kwam de zon door en die brandde toch wel heeeuuuulll erg op mijn benen. De zon bleef niet lang en de wolkjes kwamen weer terug. Ik was daar best blij mee, want dan zou ik tenminste niet verbanden dacht ik.
Na een tijdje kregen Do en ik behoorlijke trek dus zijn we maar eten gaan bestellen. Dat werd, eigenlijk heel elitair, maar best fijn, naar ons ligbedje gebracht. Dus hebben wij uitgebreid genoten van een heerlijke Courtyard Club op ons ligbedje. Vervolgens hebben we nog even een onderwater fotosessie gehad. Dat was vrij hilarisch. Helaas geen foto’s van mij onder water, ik wilde namelijk niet het risico lopen een ooronsteking op te lopen tijdens mijn laatste weken (en aangezien ik die nogal snel krijg ben ik braaf boven water gebleven). Uiteindelijk maar weer vertrokken richting huis en bleek ik toch nog een beetje verbrand te zijn! :O Terwijl we dus eigenlijk heel weinig zon hadden…. Gelukkig ben ik niet heel erg verbrand en was het de volgende dag weer weg :)

Dag 30: 03/03/2013
Vandaag zijn we naar de markt geweest. Hier vlakbij is op zondag markt en Do en ik hadden bijzonder veel zin in groenten en dachten daar wel even groenten te gaan scoren. Dat viel echter tegen, omdat het voor ons vrijwel allemaal onbekende groenten waren waarvan we ook echt niet wisten hoe we die moesten bereiden. Uiteindelijk toch maar weer naar Tulip gegaan, waar we lekkere diepvriesgroenten hebben gekocht. Én een reepje chocola! Van de week stond ik met Sara in de Tulip te twijfelen of ik mijn lievelingchocola zou kopen (voor degenen die dat niet weten: zo’n mega groot tablet Milka met hele hazelnoten er in). Dat kost hier 16 SRD! :O Oftewel omgerekend, ongeveer 4 euro. Nou ben ik echt dol op die chocola, maar dat ging me toch even te ver. Toen maar een klein reepje chocolade met halve hazelnootjes gekocht. Ook intens genieten overigens. ’s Avonds lekker selfmade gebakken aardappelen, met diepvries groenten en kipworstjes gegeten. Alleen de saté saus ontbrak nog ;)

Tot de volgende en laatste blog! Ja, de laatste. Mijn tijd hier in Suriname zit er bijna op!

Liefs,

A-L

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname

6 weken vrijwilligerswerk doen in Paramaribo, Suriname!

Recente Reisverslagen:

21 Maart 2013

Dat was het dan....

11 Maart 2013

De laatste volledige week in Suriname!

04 Maart 2013

Week 4!

25 Februari 2013

Week 3!

18 Februari 2013

Week 2!
Anne-Lotte

Via deze weg zal ik proberen jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van mijn reis naar Suriname!

Actief sinds 08 Nov. 2012
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 9510

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 16 Maart 2013

Suriname

Landen bezocht: