De eerste week! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne-Lotte - WaarBenJij.nu De eerste week! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne-Lotte - WaarBenJij.nu

De eerste week!

Blijf op de hoogte en volg Anne-Lotte

11 Februari 2013 | Suriname, Paramaribo

Lieve iedereen,

Hierbij mijn tweede verslag vanuit Suriname!

DAG 4: 05/02/2013
Vandaag met ik met Tjitra langs mijn toekomstige werk hier geweest. De vrouw waar we een gesprek met hadden, Nelly, was heel lief. Donderdag ga ik daar een dagje meelopen en vanaf volgende week ga ik daar echt werken. Daarna zijn we met Tjitra met de auto door Paramaribo gescheurd. Al weet ik echt niet meer waar ik wel en niet mag komen.
De hele middag verder lekker in de hangmat gelegen en rustig aangedaan en nog ff een vet hip Surinaams mobieltje gekocht zodat ik hier kan bellen. Daarna met z’n vieren (voor het laatst) gegeten en toen kwamen de meiden (en jongen) van het andere huis nog ff langs om te gezelligen. De Borgoe (goedkope bruine rum) vloeide rijkelijk en de het was heel gezellig. Daarna kwamen de Belgen aan. Met zijn zessen. We zitten nu met zijn 10en in het huis.

DAG 5 & 6: 06/02/2013 & 07/02/2013
Dag 5 heb ik lekker rustig aan gedaan en verder weinig ondernomen. Dag 6 was mijn eerste ‘meeloopdag’ bij Betheljada. Toen ik opstond was ik superzenuwachtig, omdat ik voor het eerst zou moeten fietsen hier. En dat gaat toch behoorlijk anders dan in Nederland. Niet alleen moet je links fietsen, ook zijn er geen fietspaden en rijden de automobilisten een stuk roekelozer. Maar de fietstocht heb ik overleefd!
De eerste werkdag was eigenlijk vooral wennen. Al zijn de kinderen heel lief en werd ik meteen geknuffeld :)

DAG 7: 08/02/2013
Vandaag zijn Emily, Dominique en ik naar de man gegaan via wie wij de trip naar Galibi doen. We hebben vernomen dat dat een vol programma wordt! Wel heel leuk, ik kijk er naar uit :) Ook zijn we op zoek geweest naar een zwembad waar we af en toe lekker kunnen zwemmen. Kortom, we zijn half Paramaribo-Noord door gefietst. Wat best vermoeiend is met +30 graden en een felle zon. Ik ben dan ook zeer charmant verbrand (ik heb zo’n mooie horloge afdruk op mijn linkerpols :P).

’s Middags zijn Emily, Dominique, Mirthe en ik naar het centrum gegaan. Het was eigenlijk niet de bedoeling dat Dominique mee zou gaan, omdat we cadeautjes voor haar verjaardag zouden gaan kopen. Uiteindelijk hebben we op een hele slinkse manier de cadeautjes ‘voor onszelf’ gekocht :P Ze weet alleen nog niet dat ze die morgen krijgt ;)
’s Avonds hebben we onze eerste salsales gehad. Ik ben benieuwd hoe ik dat als houten plank ga fixen hier :P Maar ik ben in Zuid-Amerika, dus salsales hoort er bij! Na 4 weken moeten we afdansen, dus ik ben benieuwd of ik mijn diploma krijg :P

DAG 8: 09/02/2013
Vandaag eigenlijk bijzonder weinig gedaan. Al hebben Cath en Pietie hun uiterste best gedaan met een bijzonder maal met Kandra vis, lekkere groenten en rijst á la Cath (papperige rijst is dat). (zie foto)

DAG 9: 10/02/2013
Vandaag was een enerverend dagje. Als eerste zijn we met een grote groep (zie foto) een beetje sightseeing door Paramaribo gaan doen. We zijn begonnen bij Fort Zeelandia waar we een rondleiding kregen. Ik had eigenlijk een mega groot fort verwacht, maar dat viel best mee. Na Fort Zeelandia zijn we even met zijn allen met het ‘I <3 SU’ bord op de foto geweest. Dat móet natuurlijk als je in Suriname bent! ;) Vervolgens zijn we naar het onafhankelijkheidsplein geweest, wat op zich niet heel veel voorstelt, het is een groot grasvel met vlaggen aan het einde :P Daarna zijn we even naar de Palmentuin geweest. Daarvan is het eigenlijk heel zonde dat het zo verloederd is… Het zou een heel mooi recreatief park kunnen zijn, maar er zit geen hond. Behalve zwervers ’s avonds.
Daarna zijn we gaan lunchen bij Zus&Zo. Superlekkere tosti gegeten, waarna we met zijn allen weer naar huis zijn gegaan omdat Do zich niet zo lekker voelde. De rest van de middag een beetje geskyped en gefacebookt met het thuisfront en toen zouden we gaan BBQen. Do lag in bed, omdat ze zich niet lekker voelde en uiteindelijk is er toch maar een dokter gebeld en zijn we met Emily, Do en Cath naar het ziekenhuis gegaan (Cath voelde zich ook al een tijdje niet goed). Na het ziekenhuis bezoekje zijn wij gaan BBQen (ook al was de BBQ een beetje voor Do haar verjaardag) en is Do lekker in bed gaan liggen. We hebben haar uiteindelijk nog wel alle cadeautjes kunnen geven :)

Nou dit was zo'n beetje mijn eerste week. Vanaf morgen begin ik met werken bij de stichting :)

Liefs,

A-L

  • 11 Februari 2013 - 17:26

    Maaike:

    Klinkt wederom als een enerverend weekje! Ben benieuwd naar de volgende verslagen!!^^

  • 11 Februari 2013 - 18:46

    Karin:

    Ha ha, Maaike vind wel dat het dan over werk moet gaan!
    Leuk geschreven AL.
    Groetjes van alle duurlandinies

  • 11 Februari 2013 - 18:54

    Anne-Lotte :

    Ik kan jullie volgende week hopelijk een heel enthousiast verhaal vertellen over mijn trip naar Galibi en Frans-Guyana!

    Haha, ja Ka! Morgen ga ik aan het werk :) Om 8 uur! Groetjes terug aan iedereen!

  • 12 Februari 2013 - 20:14

    Aafke:

    Heey !

    Ik heb je eindelijk gevonden haha, vet leuk allemaal !! veel succes met werken , ik ga je volgen :)

    X Aafke

  • 13 Februari 2013 - 17:56

    Anne-Lotte :

    Hee Aafke!

    Wat leuk! Dankjewel, tot nu toe gaat het allemaal goed :)

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname

6 weken vrijwilligerswerk doen in Paramaribo, Suriname!

Recente Reisverslagen:

21 Maart 2013

Dat was het dan....

11 Maart 2013

De laatste volledige week in Suriname!

04 Maart 2013

Week 4!

25 Februari 2013

Week 3!

18 Februari 2013

Week 2!
Anne-Lotte

Via deze weg zal ik proberen jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van mijn reis naar Suriname!

Actief sinds 08 Nov. 2012
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 9511

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 16 Maart 2013

Suriname

Landen bezocht: